Все цели случайные библиотеки, написанные в V.
Github Link.
Delta456/случайно
Все цели случайные библиотеки, написанные в V.
Все цели случайные библиотеки, написанные в V.
Функции
- Все функции вариации возможно.
- Генерировать случайные
int
иСтрока
с легкостью. - Функции диапазона для
int
иF32
Отказ - Массивные функции, такие как
разврат
,Выберите
,образец
и т.п. - Облегчает жизнь Sorta.
- Многие больше функций приходят в ближайшее время!
Установка
Через
Гит клон
Гит клон https://github.com/Delta456/random
Через
v Установить
v Установите случайно
Через
вскрытие
VPKG Установка случайных
Документы
// struct for `triangular()` struct Triangular { mut low f32 = 1.0 high f32 = 1.0 mode int = 1 } // struct for `int_range()` struct IntRange { start int stop int step int = 1 } // struct for `float_range()` struct FloatRange { start f32 stop f32 step f32 = 1.0 } // normal_variate is the normal distribution where mu is the // mean, and stigma is the standard deviation fn normal_variate(mu, stigma f32) f32 // expo_variate is the expovariate distribution
Функции
- Все функции вариации возможно.
- Генерировать случайные
int
иСтрока
с легкостью. - Функции диапазона для
int
иF32
Отказ - Массивные функции, такие как
разврат
,Выберите
,образец
и т.п. - Облегчает жизнь Sorta.
- Многие больше функций приходят в ближайшее время!
Установка
Через
Гит клон
Гит клон https://github.com/Delta456/random
Через
v Установить
v Установите случайно
Через
вскрытие
VPKG Установка случайных
Документы
// struct for `triangular()` struct Triangular { mut: low f32 = 1.0 high f32 = 1.0 mode int = 1 } // struct for `int_range()` struct IntRange { start int stop int step int = 1 } // struct for `float_range()` struct FloatRange { start f32 stop f32 step f32 = 1.0 } // normal_variate is the normal distribution where mu is the // mean, and stigma is the standard deviation fn normal_variate(mu, stigma f32) f32 // expo_variate is the expovariate distribution where lambda is // 1.0 divided by the desired mean. It should be nonzero. // return values range from 0 to positive infinity if lambda is // positive else negative fn expo_variate(lambda f32) f32 // weibull distribution where alpha is the scale parameter and // beta is the shape parameter fn weibull_variate(alpha, beta f32) f32 // lognorm_variate is the log nomral distribution If you take // the natural logarithm of this distribution, you'll get a // normal distribution with mean mu and standard deviation //sigma. mu can have any value, and sigma must be greater than // zero fn lognorm_variate(mu, stigma f32) f32 // gamma_distribution is the gamma distribution conditions on the parameters are alpha > 0 and beta > 0. // conditions on the parameters are alpha > 0 and beta > 0. // The probability distribution function is: // math.pow(x, (alpha - 1)) * math.exp(-x / beta) // pdf(x) = -------------------------------------- // math.gamma(alpha) * math.pow(beta, alpha) fn gamma_variate(alpha, beta f32) f32 // beta_variate is the beta distribution parameters alpha > 0 // and beta > 0 return values range between 0 and 1 fn beta_variate(alpha, beta f32) f32 // pareto_variate is pareto distribution. alpha is the shape // paramter. fn pareto_variate(alpha f32) f32 // vommeises_variate is the circular data distribution // where mu is the mean angle, expressed in radians between 0 and 2*pi, and // kappa is the concentration parameter, which must be greater than or // equal to zero. If kappa is equal to zero, this distribution reduces // to a uniform random angle over the range 0 to 2*pi // mu: mean angle (in radians between 0 and 2*pi) // kappa: concentration parameter kappa (>= 0) // if kappa == 0 then generate uniform random angle fn vommeises_variate(mu, kappa f32) f32 // triangular is the triangular distribution. continuous // distribution bounded by given lower and upper limits, and // having a given mode value in-between fn triangular(mut tri Triangular) f32 // uniform returns a random number between the range [a, b) or // [a, b] depending on rounding fn uniform(a, b f32) f32 // int_range returns a random int between the specified range fn int_range(range IntRange) int // float_range returns a random float upon the given range fn float_range(range FloatRange) f32 // numeric returns a number with n digits long fn numeric(n int) int // bool returns a random bool fn bool() bool // shuffle returns the new shuffled array fn shuffle(arr []T) []T // choose returns a random element from the array fn choose (arr []T) T // string returns a random string of n length fn string(n int) string // string_alpha returns an alpha string of n length fn string_alpha(n int) string
Применение
Посмотреть Математика , Случайные и Строка для использования.
Благодарность
Я благодарю Python Software Foundation за их работу на Случайные Библиотека, которая помогла мне портировать вариационные функции.
Лицензия
Лицензированные под MIT
Оригинал: “https://dev.to/delta456/random-a-random-library-written-in-v-44gg”